حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا؛چقدر ما در مورد منطقه ویژه اقتصادی رامشار حرف زدیم ، کار به کجا رسید ؟ یکبار از فرماندار هامون شما پرسیدید که چه اقدامی انجام داده اند

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هامون پرس : خطبه دوم نماز جمعه ۲۳ تیر ماه شهرستان زابل به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه شهرستان در مصلی المهدی ( عج )

مشکلاتی در بعضی از مناطق هست که بعضی از مشکلات منطقه خودمان را خدمت مسئولین بزرگوار عرض می کنیم که بارها و بارها خواهش کرده ایم و گفته ایم که با یک مدیریت صحیح میشود خیلی از این مشکلات را در منطقه از بین بُرد یا حداقل کاهش داد اما گله مندی ما از مسئولین ، کم توجهی و بی توجهی به مشکلات منطقه سیستان است .

ما ثابت کردیم که تعامل خوبی با مسئولین دلسوز و زحمت کش داریم ، ثابت کردیم هر کجا کاری ببینیم زبان تشکر داریم و هر کجا کم کاری ، سوء مدیریت و بی توجهی مشاهده کنیم زبان گویای انتقاد و اعتراض ما فعال است .

حرف ما این است که با مدیریت صحیح میشود ریشه خیلی از مشکلات را خُشکاند ، ریشه اصلی این مشکلات بیکاری است ؛ چند سال پیش استاندار محترم و معاونین ایشان طرح تجارت چمدانی را مطرح کردند ، طرح پاس مرزی را مطرح کردند ، مبحث کارت های مرز نشینان را به میان آوردند ، بازارچه های مرزی را مطرح کردند ، ما سوالمان این است که ، اینها چه شد ؟ در این موضاعت چه اتفاقی افتاد؟ کار به کجا رسید ؟ اگر انجامش محال است ، چرا مطرح کردید و ذهن مردم را متوجه این امر کردید ؟

چند بار ما در مورد حق مرزی شهرستان زابل ، مردم و کارکنان دولتی آن با شما صحبت کردیم و شما قول دادید که در وزارت کشور این موضوع را مطرح و بررسی می کنید ، چه شد ؟آیا قدرت خرید کارمندان با تحول بازار بی ارتباط است ؟

چقدر ما در مورد منطقه ویژه اقتصادی رامشار حرف زدیم ، کار به کجا رسید ؟ یکبار از فرماندار هامون شما پرسیدید که چه اقدامی انجام داده اند برای اینکه این منطقه ویژه رشدی داشته باشد ، سرمایه دار جذب شود ؛ آیا از فرماندار محترمه هامون شما پرسیدید که فرق بین منطقه ویژه اقتصادی با منطقه آزاد چه است ؟ آیا این موضوع را پرسیدید ؟ آیا فرق بین این دو را اصلاً می داند ؟ آیا به ایشان فهماندید که اگر منطقه ویژه رامشار محل دپوی کالا شود چه تحولی برای منطقه ایجاد می کند ؟

قبل از انتخابات کلنگ کارخانه لاستیک سازی را به زمین زدید ، چه شد ؟ آیا این درست است که کلنگ را آن موقع بزنید و بعد پیمانکار خارجی ورود کند و قرارداد امضا کند ؟ این قراردادها باید زمان کلنگ زنی حل شده باشد ، حداقل فاصله اینقدر زیاد نشود ، با یک مدیریت صحیح میشود منطقه را متحول کرد .

منطقه آزاد را چقدر پی گیرید ؟ آیا سرعت دارد کار شما در ÷ی گیری منطقه آزاد یا کُند پیش میره ؟ در این مورد با مردم حرف بزنید ؛ عکس سلفی و یادگاری گرفتن با منطقه آزادی که در جنوب استان است و قبل از شما تأسیس شده هنر نیست ، هنر اینه که منطقه آزاد سیستان باقی الصالحات برای شما در این منطقه ثبت شود .
اینها حرف های مردم ماست و صحبت های دور از منطقی هم نیست ، ما مُنکر بعضی از زحمات شما نیستیم و به موقع تشکر هم کردیم ، اگرچه بعضی از عزیران ما در منطقه قدرت درک به موقع بعضی از تشکرها را ندارند ، اما ما به موقع تشکر کردیم و زیر فشار این تشکرها قرار گرفته ایم و شانه را خالی نکرده ایم و هزینه آنرا هم داده ایم .

صحبت ما این است که چرا طرح انتقال آب از چاه نیمه به زاهدان سرعتش خوبه ، اما آزاد راه زابل ـ زاهدان حرکتش لاک پشتی است .

طرح ساماندهی سکونت گاههای غیر رسمی که به زابل داده شد ، سرعتش کم است ، بعضاً شنیده میشود که بودجه اش در استان تقسیم شده است ، بگذارید زابل نفس بکشد ، بگذارید شهرداری زابل که فقیر است از دولت کمک بگیرد .

ما به نماینده بهزیستی کشور عرض کردیم ، طبق آمار رسمی در زابل ۶ هزار خرابه خواب ، گور خواب و کارتن خواب داریم ؛ این فاجعه است چه کسی باید به اینها رسیدگی کند ؟

نماینده های مجلس ورود کنند ، اینها مطالبات مردم است ؛ دو نماینده محترم و دانشمند را به مجلس فرستاده اند ما از نمایندگانمان حمایت می کنیم و مردم از ایشان میخواهند که در این مقوله ها ورد کنند ، این مطالبات صرفاً نباید از تربیون های نماز جمعه پخش شود و باید در مجلس اکو و در رسانه ها تکرار شود و مسئولین پای مطالبات مردم بیایند و ببینند .

سخنی هم با تمامی سیستانی های عزیز در منطقه سیستان ، استان ، کشور و جهان داشته باشیم ، وظیفه اصلی ما اتحاد ، همدلی و هم زبانی است ، این برای یک سیستانی ننگ است که بگویند که اینها خودزن ، غریبه پرست و نمی توانند خودشان را تحمل کنند و باید اینها را اصلاح فرهنگی کنیم .

هر زمانی که پیشرفت همدیگر برای ما به یک فرهنگ تبدیل شد و سجده شکر بجا آوردیم آن لحظه عروج و صعود سیستان است ، این دو دستگی و دوقطبی های کاذب بی تقوایی و شرک است.

[ad_2]

لینک منبع

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *